neděle 29. listopadu 2015

Dýňová polévka s červenou čočkou a pohankou

Konečně je polévkové počasí a já mám chuť vařit a především jíst polévky. Není nic nad to si vychutnávat misku horké a syté polévky, když se venku čerti žení.

Tentokrát jsem se rozhodla uvařit polévku dýňovou. Dýňovou polévku většinou dělám od oka, podle toho co máme doma, přičemž hlavní ingrediencí je samozřejmě dýně, a to nejčastěji hokaido nebo máslová. Většinou použiji nějaký zeleninový základ (cibule, mrkev, petržel, celer), následně přihodím dýni a třeba i bramboru nebo jinou zeleninu, kterou mám doma, ale která nepřebije chuť dýně.

IMG_4224

Anička spala, Kuba byl ve školce a tak jsem se rozhodla po dlouhé době zase nafotit postup. Vše šlo krásně, ovšem jen do té doby než se Anička probudila a chtěla jíst. Okamžitě! Takže i když mám proces přípravy a vaření zdokumentován, už mi chybí hezké fotky uvařené polévky, protože na to už nebyl čas…

To je vše na co jsem se zmohla…

IMG_4236

Protože tyto polévky míváme často k večeři, chtěla jsem, aby i trochu zasytila, tak jsem k dýni přihodila dvě hrstičky červené čočky, která se vařila společně s dýní. Takto uvařenou polévku jsem rozmixovala a podávala ji s pohankou, kterou jsem si uvařila zvlášť. Někdy vařím pohanku společně se zeleninou a rozmixuji vše dohromady, což je také moc dobré. Polévka byla moc dobrá a měla jsem obrovskou radost jak Aničce chutnala (další strávníky jsem bohužel nepřesvědčila…).

Dýňová polévka s červenou čočkou a pohankou

Ingredience:

  • 1 větší mrkev
  • 1 řapík celeru
  • 1 malá dýně hokaido
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 2 hrstičky červené čočky
  • 1 – 1,5l zeleninového vývaru
  • sůl, pepř na dochucení
  • 1 šálek pohanky k podávání

Postup:

Mrkev a celer si oškrábeme a nakrájíme na kousky. Dýni přepůlíme, lžící vydlabeme semínka a nakrájíme na kostičky.

IMG_4226

V hrnci rozpálíme olej a všechnu zeleninu orestujeme.

IMG_4230

Přisypeme čočku.

IMG_4232

Přilijeme vývar a vaříme tak dlouho dokud není zelenina a čočka měkká. Trvá to zhruba 15-20 minut.

IMG_4233

Jakmile je polévka hotová, tyčovým mixérem ji rozmixujeme do hladka. Dochutíme solí a pepřem.

IMG_4235

Pohanku si uvaříme podle návodu (já dávám 1 díl pohanky na 2 díly vody a vařím zhruba 10 minut).

IMG_4234

Do talíře/misky dáme pohanku a přelijeme polévkou.

IMG_4237

A tady je spokojená Anička (shodná barva trička a polévky je čistá náhoda):

IMG_4238

1 komentář:

  1. Pavli moc díky za recept určitě vyzkouším v brzké době, to já nedávno dělala klasický domácí vývar podle tohoto receptu: http://www.bonavitahned.cz/recepty/silny-domaci-vyvar-s-valenymi-nudlemi/ a musím říct, že byl opravdu silný, manžel byl spokojený, děti už méně. Netuším sice jestli tyto nudle jsou nejzdravější co může být http://www.bonavitahned.cz/testoviny/tradicne-valene-nudle-4-vajecne--500g/, ale zaštítuje to známá firma, tak snad ano. V poslední době se snažíme také trošku přijít na zdravý způsob života a tvé články nás inspirují. Jinak abych se vrátila k tomu tvému receptu, tak sehnat na menším městě dýni hokaido je docela oříšek :)

    OdpovědětVymazat