úterý 10. června 2014

Quiche

nebo jak by napsal manžel: “kiš”.

DSC_2097

Ani vlastně nevím, jestli to můžu nazvat quiche, jestli označení “quiche” není určeno jen pro určitý druh slaného koláče, ale to je mi vlastně jedno. Vypadá to jako quiche tak je to quiche.

Slané koláče mám moc ráda, ale strašně málo je dělám. Řekněme si to upřímně, jejich příprava není úplně tak bleskově rychlá a je docela důležité s jejich přípravou myslet dopředu. Ale když je pak nachystané těsto i předpřipravená náplň, jde to raz dva!

DSC_2087DSC_2096

Nejraději páruji quiche s jednoduchým listovým salátem a podávám ho jako lehkou večeři nebo oběd. Nejlepší na něm je to, že ho většinou nesníme celý a tak zbyde na další dny. To si ho ani nemusím ohřívat a jím ho po studenu, protože takto je taky vynikající a v těchto vedrech i osvěžující.

DSC_2088

Recept jsem tak nějak splácala z několika receptů dohromady, proto zde ani neuvádím odkaz. Co se náplně týče, použila jsem cuketu, žampiony a slaninu – tedy to co jsem měla doma, ale vyzkoušejte cokoli máte rádi: chřest, fazolové lusky, špenát, pórek, brokolici… Klidně všechno dohromady, ale dávejte pozor, aby to nedopadlo jak když pejsek s kočičkou pekli dort :-).

DSC_2093

Quiche

Ingredience:

TĚSTO

  • 300g hladké mouky
  • 150g studeného másla, nakrájeného na kostičky
  • 1 vejce
  • špetka soli
  • studená voda, dle potřeby

NÁPLŇ

  • 3-4 plátky anglické slaniny
  • 1 střední cuketka, nakrájená na půlkolečka
  • 5-6 žampionů, nakrájených na plátky
  • 200ml zakysané smetany
  • 4 vejce
  • 50g sýru cheddar, nastrouhaného

Postup:

Máslo zapracujeme do mouky (jde to vidličkou, dvěma noži, prsty…) až vznikne drobenka. Přidáme vejce, sůl a tolik vody, aby nám vzniklo nelepivé těsto. Já dala 2 lžíce. Těsto zabalíme do fólie a dáme odpočívat na 30 minut do ledničky.

Na náplň si orestujeme slaninu nakrájenou na proužky skoro do křupava. Vyjmeme ji z pánve a ponecháme cca 1-2 lžíce tuku, který slanina pustila. Na tomto tuku orestujeme cuketu a žampiony do zlatava. Přidáme ke slanině a necháme zchladnout na pokojovou teplotu.

Troubu předehřejeme na 180°C. Těsto vyndáme z ledničky a vyválíme ho na zhruba 3mm silný plát o velikosti formy a do formy ho přeneseme. Pečlivě ho vtlačíme do krajů. (Těsta bylo dost a tak mi i dost zbylo.) Těsto propícháme vidličkou a dáme do trouby předpéct asi 10 minut, dokud nebude narůžovělé.

Mezitím si metlou vyšleháme vejce se zakysanou smetanou a přidáme nastrouhaný cheddar.

Jakmile je těsto předpečené, opatrně ho vyndáme z trouby, posypeme slaninou, cuketou a žampiony a to vše zalijeme směsí vajec a smetany.

Dáme zpět do trouby a pečeme zhruba 45 minut, dokud náplň nezpevní.

Po vyndání z trouby quiche necháme chvíli odpočívat, poté nakrájíme na klínky a podáváme s oblíbeným salátem.

DSC_2089DSC_2098

 

Otázka: Máte rádi quiche? Jaká je vaše oblíbená náplň?

5 komentářů:

  1. Koukni na stranu 47, ten by se ti taky líbil :-) v papírové podobě ho mám pro tebe taky schovaný..http://www.albert.cz/-a9264?field=data

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je krásný, to musím vyzkoušet! A koukám, že je tam taky spousta "kišů". Každopádně se těším na papírovou podobu :-)! díky

      Vymazat
  2. Miluju quiche a přesně jako píšeš, nejraději jsem ho vždycky jedla studený s kopou hlávkového salátu :-)Jenže se mi doteď ještě nepodařilo vyrobit dobrý bezlepkový korpus z křehkého těsta, který by nebyl jako drobenka . Musím to znovu nějak pošéfovat ...

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá moc chutně :) o quiche jsem slyšela, ale nikdy jsem ho nezkoušela, tak aspoň se inspiruji tvým receptem a zkusím ho :)

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá krásně. Už jsem o tom někde četla a určitě ho co nejdřív vyzkouším :))

    OdpovědětVymazat