úterý 3. června 2014

Bublanina s lesním ovocem (podle Dity P.)

Taky se vám stává, že si v létě zamrazíte spoustu ovoce s tím, že v zimě se bude hodit a pak se na to nějak zapomene nebo na to nikdo nemá chuť a na začátku léta je potřeba udělat místo pro novou úrodu a tak se ta stará musí rychle zužitkovat. Ale já na červený rybíz opravdu nemám v lednu chuť – to u nás spíš frčí čokoládové, bramborové nebo kynuté buchty. A jakmile vysvitne první jarní sluníčko a jinovatka se už nedrží celý den, dostávám chuť na ovocné a svěží dezerty. A právě proto jsem vždy ráda, když v mrazáku najdu zásobu letního ovoce. Už teda chápu proč se to ovoce mrazí – nikoli na zimní ale na jarní časy :-).

DSC_1898DSC_1905

Tuto bublaninu jsem pekla už několikrát a pokaždé byla hitem! Nejdřív jsem na ni spotřebovala zásobu červeného rybízu z chalupy a až došel, použila jsem kupovanou mraženou směs lesního ovoce. A nestydím se za to. Kupuji tuto v Globusu a je úžasná. Klidně bych ji snědla jen tak ještě zmrzlou (mimochodem to dělám s mraženými malinami od téže značky…).

obrázek (27)

Tato bublanina je rychlovka a často mě zachránila, když se nečekaně ozvala návštěva. Většinu ingrediencí určitě taky máte doma tak neváhejte a pusťte se do ní!

DSC_1910

Recept pochází z kuchařky Deník Dity P., ze kterého jsem už tu několikrát citovala. Kromě množství cukru (ubrala jsem) jsem recept dodržela do puntíku!

DSC_1888DSC_1902

Bublanina s lesním ovocem (recept převzat z Deníku Dity P., str. 270)

Ingredience:

  • 80g másla, rozpuštěného
  • 80g moučkového cukru (v původním receptu je 150g)
  • 1 sáček vanilkového cukru
  • 3 vejce
  • 200ml kefíru
  • 150g polohrubé mouky
  • 150g hladké mouky
  • špetka soli
  • 1 sáček prášku do pečiva (dávám bezfosfátový)
  • 500g lesního ovoce, mražené nebo čerstvé
  • 1 lžíce krupicového cukru na posypání
  • zakysaná smetana nebo řecký jogurt k podávání

Postup:

Troubu rozehřejeme na 170°C a plech o velikosti 35x25cm vyložíme pečícím papírem (nebo vymažeme a vysypeme hrubou moukou).

Rozpuštěné máslo, oba cukry, vejce a kefír dáme do mísy a ručním šlehačem nebo v kuchyňském robotu ušleháme do hladké hmoty.

Přidáme prosáté mouky s kypřícím práškem a solí a promícháme.

Těsto vlijeme na připravený plech, uhladíme a posypeme ovocem. Mražené ovoce nerozmražuji, jen se prodlouží doba pečení. Ovoce nakonec posypu lžící krupicového cukru (tento krok v původním receptu není, ale některé ovoce jako je třeba červený rybíz, je zvlášť kyselé a tím, že jsem ho pocukrovala, nedocházelo následně při konzumaci ke křivení pusy :-) ).

Bublaninu pečeme 25-30 minut (pokud používáme čerstvé ovoce) nebo 45-50 minut (v případě mraženého ovoce). V každém případě zkusíme špejlí, zda máme upečeno.

Necháme vychladnout. Podáváme s kopečkem zakysané smetany nebo řeckého jogurtu (nebo třeba taky se šlehačkou!).

DSC_1896DSC_1899

Bublanina je úžasně lehká, nadýchaná a díky ovoci i svěží. Je to ideální dezert, který můžete podávat třeba na grilovací party nebo jen tak u odpoledního posezení u kávy na terase.

DSC_1903

Recept už mám v kuchařce založený a jeho stránka jeví známky četného používání. To svědčí o tom, že se bublanina stala stálicí v našem pečícím repertoáru. Těším se až ji vyzkouším s čerstvými jahodami nebo borůvkami.

Otázka: S jakým ovocem byste bublaninu vyzkoušeli vy?

2 komentáře:

  1. Já teď dělala s rebarborou a bylo to tak dobré... vyloženě pokrm od samotného ďábla :D

    OdpovědětVymazat
  2. Mix lesního ovoce, jahody a třešně - moje nejčastější volby do bublaniny. Nedávno jsem dělala jahodovou bublaninu s drobenkou a doporučuji. Bublanina je takový vděčný moučník - rychlý, nenáročný a ještě díky němu můžeš spotřebovat zásoby z mrazáku, když je čas udělat místo před další sezónou :) Zdraví LeniK z Tasty Therapy

    OdpovědětVymazat