pondělí 29. dubna 2013

Rychlý oběd: Pohanka se zeleninou

Mám tu pro vás další rychlovku k obědu či k večeři. Toto jídlo mívám tak 3x do týdne – je jednoduché, rychlé a výživné, jen obměňuji druh přílohy a zeleninu, kterou mám zrovna v lednici.

DSC_7265

Miluji obiloviny jako přílohu, ale vadí mi, že dlouho trvá, než se uvaří. Když honem potřebuji obědvat, 20 minut je pro mě dlouhá doba a tak jsem vymyslela řešení. Na začátku týdne si uvařím plný hrnec nějaké přílohy – pohanku, bulgur, jáhly, rýži, quinou, špaldové kroupy… – kterou pak využívám k rychlým obědům. Hodí se jako příloha k zelenině, k masu, jako “posypka” na salát nebo přidáním pár dalších ingrediencí se dají vytvořit placičky nebo burgery.

DSC_7271

Poslední dobou se nemůžu nabažit pohanky a tak ji dělám docela často. Naštěstí ji má rád i Kuba a tak nám k ní uvařím zeleninu a maso a o oběd máme postaráno.

Zeleninu většinou krátce orestuji na olivovém oleji tak, aby zůstala ještě trochu křupavá. Teď v zimě jsem často používala papriku, cuketu a mrkev, ale těším se až bude k dispozici sezónní zelenina jako třeba chřest, fazolky, brokolice nebo čerstvý špenát. Párkrát jsem z největší nouze sáhla i po zelenině mražené, což sice nebylo úplně ono, ale když jsem zeleninu trochu dochutila, byla to taky dobrota. Když mám víc času a vhodnou zeleninu, ráda ji upeču v troubě. Takto upravenou miluji především dýni, brokolici, květák nebo batáty.

DSC_7266

Jako zdroj bílkovin často používám luštěniny – červenou fazoli, cizrnu nebo červenou čočku – a celý pokrm následně posypu trochou čerstvého nebo tvrdého sýru popř. sýrem cottage. Kubovi občas místo luštěnin dávám krůtí nebo telecí maso.

Zeleninu ochucuji podle nálady – buď jen solí a pepřem nebo různým kořením – směs na chili, uzenou paprikou, směsí italských bylinek – a už se těším jak si ji posypu čerstvými bylinkami – třeba bazalkou, petrželkou nebo pažitkou.

DSC_7268

Pohanka se zeleninou (1 porce)

Ingredience:

  • 1 šálek uvařené pohanky
  • olivový olej
  • půl středně velké cukety, nakrájené na kostičky
  • půl červené papriky, nakrájené na kostičky
  • 1/3 plechovky cizrny
  • sůl, pepř, koření dle chuti
  • 1/3 zralého avokáda, nakrájeného na kostičky
  • dvě lžíce nakrájeného oblíbeného tvrdého sýru (zde jsem použila provolone picante)

Postup:

Na olivovém oleji si krátce orestujeme nakrájenou cuketu a papriku tak aby byly ještě pevné na skus. Přidáme propláchnutou cizrnu, osolíme, opepříme, okořeníme a už jen necháme prohřát.!!

Zeleninu navrstvíme na ohřátou pohanku (klidně v mikrovlnce), posypeme avokádem a sýrem.

DSC_7269

Dobrou chuť!

 

Otázka: Jakou přílohu máte nejraději?

3 komentáře:

  1. Takovéto obědy mám nejradši! :)

    OdpovědětVymazat
  2. No tedy! rychlovka, zdravá a navíc přirozeně belepková! A vizuálně moc krásné :-) Škoda jen, že manžel pohanku nerad, ale co, uvařím mu korupy a sobě pohanku a bude vystaráno. navíc se tohle jídlo jeví jako skvělý oběd do krabičky...

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za dobrý tip,určitě využiju.Pěkný den.

    OdpovědětVymazat