pondělí 18. března 2013

Středomořský těstovinový salát

Nic proti zimě, ale to počasí mě už začíná fakt vadit. Takto to má vypadat v půlce ledna a ne v půlce března.

DSC_7224

Přesně před rokem jsem chodila jen v tričku s krátkým rukávem a ve tří čtvrtečních kalhotech a letos můžu stavět sněhuláka. Vím to přesně, protože loni jsem byla týden po termínu porodu, Kuba stále nikde a tak jsme se rozhodli jet na výlet za kamarády kousek za Brno. Bylo nádherně teplo, svítilo sluníčko a myslím, že jsem se tehdy i trochu opálila…

Těžko uvěřitelné…

DSC_7223

Jako jo, je to pěkný a dřív bych asi byla z toho sněhu nadšená, ale víte jak blbě se v tom jezdí s kočárkem? A jak je pak ten kočárek mokrý, musíte dávat pláštěnku, pod kterou se bojím, aby se Kuba neudusil a tak vůbec je to otrava…

A tak abychom si trochu zpříjemnili tu sněhovou nadílku, mám pro vás recept na skvělý těstovinový salát se středomořským nádechem.

Prostě typicky letní záležitost.

DSC_7228

Středomořský těstovinový salát (inspirace zde):

Ingredience:

  • 200g těstovin (v suchém stavu) libovolných tvarů (použila jsem celozrnné mašličky z DMka)
  • 3/4 plechovky cizrny
  • cca 8 sušených rajčat v oleji, pokrájených
  • 3 lžíce pokrájených oliv (hodily by se spíš černé, měla jsem jen zelené)
  • 1 střední kostka (moje měla 130g) sýru feta (či jiného podobného slaného sýru), nakrájeného na kostičky
  • 1 lžíce oleje ze sušených rajčat

DSC_7231

Postup (jednodušší to být nemůže):

1. Uvaříme těstoviny dle návodu. Slité těstoviny propláchneme studenou vodou a necháme okapat.

2. Okapané těstoviny a zbývající ingredience dáme do velké mísy a důkladně promícháme.

3. Salát dáme do lednice vychladit a odležet – nejlépe do druhého dne, ale jde to i na hodinku či dvěVeselý obličej.

DSC_7232

Množství vyjde asi tak na 2-3 porce. Jednu porci jsem měla k večeři a bohatě mi to stačilo. Myslím tím, že jsem k němu nepotřebovala žádné maso či pečivo, je prostě ideální sám o sobě. Ještě mi zbyla porce na zítřejší oběd a už teď se těším jak se do zítra odleží a chutě se prolinou.

Nepoužila jsem žádné koření ani bylinky, protože se mi zdálo, že ani nejsou potřeba. Salát ochutí olej ze sušených rajčat, které jsou samy o sobě hodně chuťově výrazné, stejně tak i olivy. Díky právě olivám i sýru feta je salát dost slaný, proto jsem pečlivě propláchla cizrnu, abych ji aspoň trochu té slanosti zbavila a těstoviny jsem skoro vůbec nesolila.

Je to lehký, svěží salát – cizrna a sýr poskytují bílkoviny, celozrnné těstoviny zase vlákninu, takže by vás měl salát zasytit, ale ne s pocitem těžkého žaludku. Myslím si, že je to perfektní oběd do práce (snadno se zabalí do krabičky) nebo lehká večeře.

DSC_7234

Úplně si tento salát představuji na nějaké letní grilovačce, v tričku a šortkách, se sklenkou vychlazeného svěžího bílého vína v ruce… Už aby to bylo!!

Dobrou chuť!

14 komentářů:

  1. Díky za letní kulinářský tip, tak tou zimou už nesnesitelně trpím:/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak dnes k tomu sněhu začalo svítit sluníčko a bojím se někam jít, že na mě ze střech spadne tuna sněhu...

      Vymazat
  2. bezva recept, do krabičky jak dělaný :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si myslím! Kdybych nebyla doma s malým tak si ho určitě zabalím s sebou do práce.

      Vymazat
  3. vypadá to báječně..já myslím, že ¨zima už nás všechny štve, snad už si brzy zbalí saky paky a nechá přijí jaro;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím. Už je to docela trapný :-).

      Vymazat
  4. Vypadá to výborně, ale nemám ráda studené těstovinové saláty, když těstoviny, tak teple:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klidně si je zkus dát teplé. Salát jsem míchala ještě když nebyly těstoviny vychladlé a moc mi to chutnalo i za tepla :-)

      Vymazat
  5. Mnam, nemáš ještě tip na dobrá sušená rajčata? Díky. Praha hlásí taky sníh :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám rajčata značky Bonelli z Globusu a jsem s nimi spokojená. Jsou pevná a dobře vychucená. Zkoušela jsem i nějaké z Tesca - neznám bohužel značku, ale byly dost levný - a ty teda nedoporučuji - byly mazlavý a vůbec nedobrý! Jinak jsou prý výborný z Marks&Spencer.

      Vymazat
  6. 100% vyzkoušíme podle Tvého receptu:) Ráda bych pozvala všechny milovníky dobrého jídla na náš nový blog www.taste-it-now.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pozvání, moc pěkný blog! Snad bude salát chutnat :-).

      Vymazat