čtvrtek 14. března 2013

Fazolová polévka s kroupami

Tak jsem si myslela, že už bude jaro a ono pořád nic.

A protože jsem zde už dlouho nepublikovala slaný recept a tato polévka se do této nekonečné zimy náramně hodí, představuji vám úžasnou fazolovou polévku s kroupami. Původně jsem ani neměla záměr ji publikovat, ale hned co jsem ji uvařila jsem věděla, že musí na blog. Rychle jsem vzala foťák a nafotila pár snímků než jsem ji spořádala rychlostí blesku. Naštěstí během focení stihla trochu vychladnout tak jsem se nemusela zdržovat nějakým tím foukáním Veselý obličej.

DSC_6828

Polévka je plná zeleniny, fazolí a ječných krup, tak zasytí jako hlavní jídlo. Miluju tyto polévky k obědu, protože se dobře ohřívají a dají se jíst jednou rukou (zatímco druhou krmím Kubu – #multitasking). Ideální, když přijdeme zmrzlí z procházky a potřebujeme něco rychlého a teplého.

Můj spolustrávník (polévku ochutnal a vypadalo to, že mu moc chutná – nedivím se mu – asi už má dost dětské nemastné/neslané stravy a dal by si konečně něco pořádného jako máma!)

DSC_6838

Polévka je opravdu rychlá, obzvlášť, když použijete fazole z plechovky. Já jsem na to šla trochu složitěji neb jsem měla doma jen fazole suché a tak jsem musela trochu plánovat dopředu. Den předem jsem si fazole namočila a uvařila, stejně tak jsem si uvařila kroupy. Druhý den jsem jen vše “naházela” do hrnce a za půl hodinky byla polévka hotová.

Recept pochází z časopisu Eating Well, resp. jsem jej našla na jejich internetových stránkách. Pár receptů už jsem podle nich dělala a vždy to byl úspěch.

DSC_6829

Fazolová polévka s kroupami (původní si můžete přečíst recept zde):

Ingredience:

  • 1 středně velká cibule, nakrájená na jemno
  • 1 střední fenykl, bez tuhého středu a nakrájený na kostičky
  • olivový olej
  • cca 400g bílých fazolí (buď z plechovky nebo předem namočených a uvařených)
  • 1 plechovka krájených rajčat
  • 1,5l zeleninového vývaru (dala jsem z bio kostky)
  • šálek uvařených ječných krup (popř. neuvařených, ale v tomto případě budete muset prodloužit dobu vaření)
  • hrst čerstvé nasekané bazalky
  • 150g čerstvého baby špenátu
  • sůl, pepř na dochucení
  • nastrouhaný parmazán k podávání

DSC_6833

Postup:

1. Nejprve si nakrájíme cibuli a fenykl. S fenyklem jsem vařila poprvé a trochu jsem se toho obávala, protože za syrova má takovou výraznou chuť. V polévce byl ale vynikající!

2. V silnostěnném hrnci rozpálíme olej a orestujeme na něm cibuli a fenykl. Trvá to zhruba 5-7 minut.

3. Polovinu fazolí rozmačkáme (jde to třeba vidličkou nebo takovým tím “mačkadlem” na brambory). Rozmačkané i celé fazole, rajčata, vývar, kroupy a bazalku přidáme do hrnce a přivedeme k varu. Ztlumíme plamen a necháme probublávat zhruba 20 minut.

4. Na závěr přidáme čerstvý špenát a necháme ho v polévce zvadnout.

5. Dochutíme solí a pepřem. Můžeme podávat!

DSC_6831

Polévku můžete ozdobit nastrouhaným parmazánem jak je uvedeno v původním receptu, což určitě doporučuji. Bohužel jsme ho doma neměli a sypat si polévku eidamem mi přišlo jako barbarství. Chutnala i bez sýru. Moc!

DSC_6834

Chutí mi polévka připomíná minestrone a při pohledu na ingredience se vlastně moc neliší. Co ale pozdvihuje tuto polévku na vyšší level jsou kroupy. Nevynikají ani tak chuťově, ale spíš texturou. Nevím jak bych to popsala – jsou takové “gumové”, ale v dobrém slova smyslu. Prostě když do nich kousnete tak je fakt cítíte – ne jako rozvařené těstoviny.

DSC_6836

Díky právě kroupám a fazolím polévka pěkně zasytí a není ani potřeba si ji dávat s pečivem. I když taková dobrá křupavá bagetka s máslem není vůbec k zahození. Aspoň na vytření talíře se určitě hodíVeselý obličej.

I když polévky miluji a zimu si bez nich nedovedu představit, už se moc těším na jaro – na zeleninu, lehká jídla, zahrádky, pučící stromy a jak všechno nádherně voní a je takové šťavnaté Veselý obličej.

Otázka: Co vy? Těšíte se na jaro? Na co nejvíc?

 

BRZY PŘIJDOU NA DROBEČKY VELKÉ ZMĚNY TAK SE TĚŠTE!!

10 komentářů:

  1. jáj nejako dávno nebola u nás polievka, že by zajtra fazulová? :-) N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez polévky si nedovedu představit zimu a jak tak koukám ven, asi je ještě budu nějakou dobu dělat...

      Vymazat
  2. jé, klučina je tak roztomilý, že bych ho spapala (nemyšleno zle :D). A takové polévky mám ráda. :))

    OdpovědětVymazat
  3. Fazole a kroupy, to je něco pro mne :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem psala, kroupy jsou v polévce to nejlepší!

      Vymazat
  4. Těším se na teplé počasí:) To dítko je kouzelné a upřímně se nedivím, že mu to chutnalo, vypadá to výborně, miluju fazole:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už to vypadalo slibně a pak včera napadlo půl metru sněhu... Ach jo!!

      Vymazat