středa 10. srpna 2011

Lifebar - konečně!

Jestli si pamatujete, v květnu jsem dělala domácí müsli tyčinky, protože jsem nebyla schopna najít na trhu takové, které by mi vyhovovaly nejen chutí, ale i složením. 


Pravda, tvarově nic moc (rozpadaly se), ale chuťově byly výborné. Měla jsem v plánu recept zdokonalit tak, aby byly více přenosné a nerozdrobily se mi v kabelce cestou do práce. 

Jenže, nedávno jsem zavítala do svého oblíbeného obchůdku se zdravou výživou (na ulici Orlí v Brně) a našla jsem poklad! 


Tyčinky lifebar od společnosti lifefood! A musím říct jen jediné: KONEČNĚ!


Z jejich webových stránek:

"Jsou výráběny pouze z celistvých roslinných ingrediencí nejvyšší kvality zpracovávaných při nízké teplotě, bez obsahu rafinovaných cukrů, sladů, umělých sladidel, extrudátů, škrobů, ztužených tuků a lepku."

Podle mě značka ideál!


Koupila jsem si tři příchutě: Brazilskou, višňovou a kokosovou (ještě měli fíkovou, ale sušené fíky nemám ráda) a na internetu mají ještě čokoládovou a meruňkovou. Mám pocit, že jsem čokoládovou už kdysi ochutnala, ale to měly tyčinky jiný obal. Pamatuji si, že byla vynikající. Škoda, že ji neměli...

Webové stránky nelžou, když tvrdí, že jsou tyčinky vyráběny pouze s celistvých rostlinných ingrediencí. Není to rozhodně müsli tyčinka v pravém slova smyslu. Ovesné vločky slepené jakousi sladkou hmotou v tyčince nehledejte. Např. kokosová tyčinka obsahuje pouze datle, kokos, mandle, raw kešu oříšky a panenský kokosový olej. Vše v bio kvalitě!

Však je to poznat ihned po rozbalení. 


Z tyčinky úplně čiší energie v podobě opravdových potravin. Naprosto se ztotožňuji s filozofií společnosti lifefood. Žádné umělé přísady, dochucovadla, konzervanty, barviva, pouze čistě přírodní přísady, které jsou navíc v bio kvalitě a nezatěžují tak nejen životní prostředí, ale ani náš organismus, který si s příliš zpracovanými potravinami neví rady a proto je hůř tráví. 

Jsem ráda, že jsem konečně našla zdravou tyčinku, kterou můžu nosit na výlety, do práce nebo ji mít v kabelce pro případ, že mě přepadne hlad. Vždy budu připravená! 


Nemůžu říct, že by tato tyčinka byla dietní (i když ten název "dietní" z duše nenávidím, ale některé potraviny jsou prostě víc dietní, některé míň). Celá tyčinka má zhruba 180 kalorií (liší se to druh od druhu), což je oproti běžným müsli tyčinkám, které mají většinou do 100 kalorií, dvojnásobek. Jedná se tedy spíše o energetickou tyčinku, vhodnou na pořádnou svačinu, která by vás měla dostatečně zasytit, nikoli jen podráždit v žaludku. 


Ani ostatní hodnoty nejsou špatné: bílkoviny - 4,2g, vláknina - 3,2g. Toto zaručí, že vás tyčinka pořádně zasytí a nebudete mít brzy hlad! Ideálně se hodí do práce, kdy mě kolem třetí, půl čtvrté přepadá spánek a hlad a večeře je ještě hodně daleko. Nebo se do ni zakousněte na nákupech (třeba s ledovým latte), abyste měli na ty obchody dostatek energie :-).


A co cena? Je jasné, že na obyčejné müsli tyčinky za 5,- Kč tyčinky lifebar nemají. V mém oblíbeném obchůdku je mají za 27,- Kč. Na internetu je mají za 29,- Kč (což mi přijde divné...). 

Z těchto tří mi asi nejvíc chutnala kokosová, protože v ní byly obrovské kusy mandlí, které spolu s kokosem krásně ladily. Višňová je zase trochu kyselejší a tedy ovocnější. Předpokládám, že taková bude i ta meruňková, kterou určitě musím taky zkusit. Brazilská byla zajímavá chutí přidané vanilky, která z ní dělala  tak trochu zákusek :-). I přes to, že jsou tyčinky "vyráběny" z datlového základu, nejsou přeslazené jak by se mohlo na první pohled zdát. Chuť datlů v podstatě ani nezpozorujete, neboť je vyvážena chutí ořechů a ovoce.


Pokud na tyčinky lifebar narazíte, určitě ji vyzkoušejte. Je to něco úplně nového co jsem na českém trhu ještě neviděla a co tu určitě chybělo. Tyčinky mi připomínají americké Larabars, které mají také datlový základ a jsou vyráběny ve spoustě příchutí od borůvkového koláče po čokoládové brownies. Larabars jsou taky vynikající a v Americe mají veleúspěch! Doufám, že se v České republice tyčinky lifebar také ujmou. To jim moc přeji!

Otázka: Už jste vyzkoušeli tyčinky lifebar? Jakou příchuť byste si vybrali? Máte vůbec odvahu tyto tyčinky vyzkoušet?


Prohlášení: Tyčinky lifebar jsem si koupila z vlastních prostředků a společnost lifefood mi za tuto recenzi nenabídla žádné výhody a slevy. Recenze je založena pouze na mých názorech a zkušenostech, které nebyly společností lifefood nijak ovlivněny.

8 komentářů:

  1. Tyčinkou jsem byla nadšená až do věty, že není moc
    dietní. Takže ji nevyzkouším, i když odvaha by byla. Asi na tu kokosovou. m

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neni to pravda. Je lepsi snist tuto tycinku s 180kcal nez tycinku s 100kcal ano na kaloriich zalezi, ale jakych! Pokud je to fik a madle ci tresen a kesu ci cista coko tak je to lepsi nez umely cukr s orisky ci prapodivnou polevou a listem ingredienci. Po takove tycince se spis ztlouatne nez pp lifebar s 180kcal. Navic te vic zasyti a nebudes hned hladova jak po musli tycince

      Vymazat
  2. Tak nevím, ale nějak tomu biu moc nevěřím. Je to příšerně předražené, ta cena prostě neodpovídá. Zajímavé by bylo, kdyby výrobci uváděli, kde jednotlivé ingredience nakoupili. Možná bychom se dost divili, že by v Číně? Tvoje vlastnoruční tyčinky mi jsou mnohem milejší, než ty kupované a předražené. Možná, kdyby byly některé vstupní suroviny částečně umleté, tak by tvar držel lépe. Takže, já jsem všemi deseti pro ty tvoje domácí tyčinky :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Simpl: Souhlasím s tebou, jsou moc drahé a na každodenní záležitost by to určitě nebylo. Vypadají velmi hezky, jak obalově tak i tyčinka - mají všechny příchutě, které já zrovna tak miluju - nejvíc kokos =D hehe, ale to už mi příjde výhodnější investovat čas i peníze do domácích vyrobených (aspoň někde víš, co to obsahuje =D) kde můžeš i různě experimentovat. A máš toho i více =)

    OdpovědětVymazat
  4. simpl + Miskulka: naprosto souhlasím s tím, že domácí jsou nejlepší! Zrovna se ty svoje domácí chystám inovovat tak jsem zvědavá jak dopadnou. Někdy ale prostě není čas ty domácí připravit a tak mi přijdou tyto tyčinky jako dobrá záchrana, když Vás přepadne hlad. Rozhodně to není každodenní záležitost, to bych se finančně zruinovala!!

    OdpovědětVymazat
  5. Taky jsem byla nadšená když jsem na tyto tyčinky narazila. Hodně mě štvalo, že u nás nejsou k sehnání Larabar. Škoda jen že nemají stejně velkou nabídku i u Lifebar.Je mi jasné, že domácí jsou asi zdravější, ale toto je asi jedna z nejlepších (kvalitou) na našem trhu. Chápu, že cena je poměrně vysoká, tak raději dávám přednost této tyčince,http://www.countrylife.cz/tycinka-jablecna-25-g která má sice jen jednu příchuť, zato stojí jen 12 kč ;)-- je tam sice karobová poleva, ale dá se jdnoduše sloupnout . já ji mám ráda i s ní ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to fakt škoda, že se tu Larabars neprodávají. Vlastně je to možná dobře, protože by mi zruinovaly peněženku :-). Brzy se chystám na domácí larabars tak třeba se jim trochu přiblíží a budu si moct hrát s různými chutěmi! Tu jablečnou tyčinku taky znám a je výborná :-). Díky za komentář!

      Vymazat
  6. Znám tyto tyčinky a strašně na nich ujíždím. :-D měla jsem kokosovou, chia semínka, guarana, green protein, čokoláda (ta za mě nic moc teda), brazilskou... tyto mám ráda, ale ovocné mě moc nelákají. Ani zkoušet asi nebudu, u nás je mají za 45 Kč tak na to, aby mi to nechutnalo to je moc. :-D raději jdu na jistotu koupit to, co vím, že mi chutnat bude. :-)
    Každému mohu jen doporučit. Zasytí opravu na několik hodin!

    OdpovědětVymazat