pátek 4. března 2011

Pita pizza

Jedno z mých nejoblíbenějších jídel je pizza. Věřte nevěřte, i když jsem zastáncem zdravé výživy, jsem přesvědčená, že i pizza může do kategorie zdravých jídel spadat. Tajemství však tkví ve velikosti porce a v přísadách, které si necháme na pizzu naskládat. Je jasné, že pizza quattro salami e quattro formagi, kterou miluje můj manžel, do této skupiny nepatří, ale pokud si pizzu upravíme podle vlastních požadavků, můžeme mít skvělou a výživnou večeři.

Moje asi nejoblíbenější pizza je Vegetariana z italské restaurace La Strada v Brně.


Je z tenkého těsta, má akorát rajčatového sosu i mozzarely a jako přísady jsou papriky, žampióny, kukuřice a čerstvá rajčata. To vše je ještě posypané vrstvičkou parmezánu. 

Pokud jste někdo z Brna nebo do Brna jezdíte, určitě si do La Strady zajděte. Každý všední den (Po-Pá) mají do 18 hodina akci 1+1 pizza zdarma. Platí se samozřejmě tak dražší, ale i tak s manželem za 2 pizzy a několik piv zaplatíme do 250 Kč, což ujde, ne? 

I přes to, že je pizza tenká, sním ji většinou tak 1/3. Z vlastní zkušenosti vím, že kdybych snědla víc, cítila bych se přejezená a to nemám ráda. Spíš si k pizze dám salát nebo polévku (v La Stradě mají vynikající Minestrone), které mě zasytí, ale přitom mi po nich není těžko. 

Dobré jsou i pizzy v America. To je ovšem jiná liga!


Těsto je tlusté a křupavé a všeho je dostatek - jak rajčatového protlaku a sýru tak přísad. Z takové pizzy sním dva kousky a jsem plná! Uhádnete, která polovina je moje a která manžela?

A nejlepší doplněk pizzy? Přece pivo!


I když někdo může ohrnovat nos, pizza mi chutná i ohřívaná a tak nemám výčitky, že pizzu nesním napoprvé celou. Aby byla pizza stejně křupavá jako když je čerstvá, musí se samozřejmě ohřívat v troubě a ne v mikrovlnce! To je pak gumová a fakt nic moc... Ideální je, když pizzu položíte na pečící papír a pouze na tomto papíru ji vložíte na mřížku do vyhřáté trouby. To je pak úplně jako čerstvě upečená!

Nejzdravější pizza je samozřejmě ta, kterou si doma připravíme sami. Vyzkoušela jsem i pár a la pizz, které pizzu připomínaly.

Včera k obědu jsem na pizzu dostala chuť. Ale jelikož jsem neměla čas na kynuté těsto a doma jsem měla balíček skoro prošlých pita chlebů, dostala jsem nápad udělat si pita pizzu. Je to stejné jako kdybyste použili mražené nebo chlazené těsto na pizzu ze supermarketu (těch ovšem nejsem moc velký fanoušek). Prostě naskládáte na pitu vaše oblíbené přísady a dáte zapéct na pár minut do trouby.

Já začala s pitou na pečícím papíru


Pitu jsem potřela svoji nejoblíbenější kupovanou omáčkou na těstoviny. Zhruba dvě lžíce stačily. Pokud nemáte omáčku na těstoviny, můžete použít krájená rajčata v plechu ochucená bazalkou a trochou česneku. Při nejhorším funguje i kečup, ale to jste neslyšeli ode mě...!



Na omáčku jsem dala pár kousků králičího masa (kvůli bílkovinám), které nám zbylo z večeře z minulého dne (jen pro upřesnění, králíka dělala moje maminka na smetaně s domácím knedlíkem a byl vynikající!)


Vše jsem posypala sýrem - měla jsem pouze cheddar, ale byl vynikající, takový lehce pikantní.


Navrch jsem ještě dala 2 nakrájené olivy a dala zapéct do trouby.



Pizza se zapékala zhruba 10-15 minut, až byl sýr rozteklý a okraje zlatavé.


Mooooc pěkné! Úplně se mi zbíhají sliny jak to vidím znovu!


Naporcujeme, pouze aby se to lépe jedlo, ale stejně jsem pizzu snědla celou!


Chybělo ještě něco zeleného, tak jsem si k pizze uvařila brokolici, kterou jsem zakápla lžičkou oleje z vlašských ořechů (to aby se uvolnily vitaminy rozpustné v tucích, přece :-) ).


Velice rychlý a relativně zdravý oběd!



Otázka: Máte rádi pizzu? Jaká je Vaše nejoblíbenější? Děláte ji doma nebo na ni chodíte do pizzerie?

5 komentářů:

  1. Pizzu miluju! Jsem schopná sníst celou a klidně i ještě něco dalšího k tomu (i když pak už se cítím hooodně přejezená). Nejradši mám se 4 druhy sýrů nebo obyčejnou Margheritu (ale jen pokud je s pravou mozzarellou a ne s eidamem). Zkoušela jsem ji i doma a byla docela dobrá, ale chtělo by to tu pec :D Většinou jezdíme na výbornou pizzu k jednomu Italovi, který má restauraci a dělá tu nej pizzu, jakou jsem zatím jedla :)

    OdpovědětVymazat
  2. S pita pizzou jsem se poprvé setkala, když dávali na TV Barandov vaření s Billem Grangerem. Přišlo mi to jako výborný nápad na rychlé chutné zakousnutí a naučila jsem jí syna.
    Co mě ale napadlo až teď u tebe, proč si ingredience nevezmu do práce a nedám si teplý - chutný oběd, i když z mikrovlnky nebude tak dokonalá. Nejběžněji by to byla určitě tuňáková s čerstvou paprikou.

    OdpovědětVymazat
  3. Můžu se zeptat, kde se dá Pita chléb koupit? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím si, že pita chléb se dá koupit v každém supermarketu. Možná ho najdete pod názvem libanonský chléb - není to sice totéž, ale dá se použít místo něj. Většinou bývá u toastových chlebů.

      Vymazat
  4. Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, kde jste tu pitu koupila nebo kde se dá zakoupit ? Děkuji :)

    OdpovědětVymazat