pondělí 24. ledna 2011

Teplý salát pro lednový večer

Zase pondělí... Taky se Vám zdají víkendy čím dál tím kratší? Podnikli jste něco zajímavého?

U nás to byl tradiční víkend.

Víkend jsme začali už v pátek plesáním, což jsem si moc užila. Teda, já jo, manžel asi míň, ale nakonec vypadal taky spokojeně. Sobota byla právě z důvodu plesání odpočinková, i když jsme toho docela dost udělali. Uvařila jsem skvělý oběd (který brzy na blogu zveřejním), trochu jsme pouklízeli a odpoledne jsem stihla osmikilometrový běh. Konečně jsem si užila běh za světla. Přes týden chodím běhat ráno před prací a vypadá to, že si budu muset ještě chvíli počkat než zase budu běhat při východu slunce... Neděle byla ve znamení domácích prací. Manžel konečně zasádroval díry kolem světel a lišt v obýváku, já umyla koupelnu a záchod, všude jsem vysála a vytřela. Nakonec jsem ještě stihla upéct buchtu. Docela jsem se těšila do postele...

No a dnes v práci zase fofr. Ale aspoň to rychle utíká :-). 

Z práce jsem se dostala domů kolem půl sedmé. Nejvyšší čas protože jsem myslela, že se mi žaludek sežere! Z víkendu však nezbyly žádné zbytky, což znamenalo, že příprava večeře nezabrala pouze čas ohřevu v mikrovlnce, ale musela se uvařit od podlahy. Naštěstí jsem měla nápad na rychlovku tak ji stačilo pouze zrealizovat.


Teplý jáhelný salát se špenátem, cizrnou a mrkví s balzamico-tahini dresinkem. Je přece zima a kdo by měl chuť na syrovou zeleninu vytaženou z ledničky, no ne?

Název zní honosně, ale v podstatě je to jen pár ingrediencí smíchaných dohromady zalité dresinkem.

Nejprve jsem si připravila jáhly, které jsem nejdříve spařila vroucí vodou, abych je zbavila hořkosti. Vypozorovala jsem ale, že pokud máte kvalitní jáhly např. v biokvalitě, není tento krok nutný. Tyto jáhly ale spaření vyžadovaly.


Jáhly jsem vařila ve dvojnásobném množství vody asi 10 minut a když zbývalo v kastrůlku ještě trochu vody, plotýnku jsem vypnula, jáhly přikryla a nechala dojít.


Zatímco se jáhly vařily, připravila jsem si zeleninu:


  • 3 hrsti baby špenátu, propraného
  • 1 mrkev (ta druhá byla pro manžela po syrovu)
  • 1 hrnek cizrny (buď propláchnuté z plechovky nebo jako já, předem namočené a uvařené - takto jsem měla cizrnu připravenou v ledničce už pár dní)
Začala jsem tím, že jsem si připravila mrkev, kterou jsem pomocí škrabky nastrouhala na tenká kolečka.



Rozpálila jsem si olej ve woku a mrkev jsem orestovala. 


Poté co byla mrkev opražená zaprášila jsem ji římským kmínem (cumin) a přidala cizrnu


a poté i špenát



Přidala jsem trochu vody (asi dvě lžíce), aby se mrkev již nepřipalovala a špenát mohl krásně zvadnout.


Nakonec jsem přisypala uvařené jáhly a pořádně promíchala.


A salát je hotov!


Salát vypadal dost suše, což mě přivedlo k úžasnému nápadu použít balzamico-tahini dresink, který mi ještě zbyl v lednici z konce minulého týdne! Nejlepší nápad na světě!!!

Stačilo trochu promíchat a nalít na salát.



Prostě úžasný! Samozřejmě, že jsem si dresink zamíchala do salátu, což vytvořilo nádhernou sametovou krémovou směs :-). Na pohled to nevypadalo vábně, proto Vás ušetřím detailů...


K salátu jsem si ukrojila patečku chleba, což vůbec nebylo nutné, ale právě jsem ho přinesla domů a vypadal neodolatelně! Ochutnávka proto byla na místě. Samozřejmě s trošičkou másla :-).

A zákusek? Ten byl přece taky.


Skořicovo-čokoládová buchta. Sice už nebyla teplá, ale i tak byla skvělá! 


Otázka: Dopřáváte si po jídle nějaký zákusek?

Já vždycky. Po obědě ani ne neb to jsem v práci a tak na zákuseček není skoro ani pomyšlení, ale po večeři musí být jinak není večeře kompletní. I kdyby to měl být jen čtvereček čokolády :-).  

1 komentář:

  1. Většina mých obědů mívá sladkou "tečku". Přiznávám, někdy je to i "dvojtečka". m

    OdpovědětVymazat