středa 26. ledna 2011

Rajčatová polévka na zahřátí

To byl teda den... 

Ne že bych neměla ráda sníh, ale před služební cestou do Ostravy jsem z něj byla trochu nervózní. Večer jsem netrpělivě sledovala jak obrovské vločky zasypávají silnice a podle toho jsem si nařídila budík tak, abych vyjela s dostatečným předstihem. 

Vstávání v 5 ráno bylo kruté, ale naštěstí nesněžilo a silnice vypadaly jen mokré. Ovšem pouze do doby, než jsem vyšla ven. Začalo opět sněžit a z důvodu teploty těsně pod bodem mrazu se sníh na silnici držel... 

Naštěstí dálnice pokrývala jen vrstvička rozbředlého sněhu, sněžit nakonec taky přestalo a já jsem celá dorazila do cílové destinace, dokonce jsem měla čas si zajít Stodolní na cappuccino :-).

Cesta zpátky taky nebyla procházkou růžovým sadem. Dálnice byla mokrá, neustále jsem musela stírat a u Olomouce mi došla voda v odstřikovačích...

Každopádně jsem byla ráda, že jsem před třetí hodinou mohla odstavit auto před domem a jít na chvíli do práce. Byla jsem promrzlá a tak jsem si uvařila čaj, ale nějak jsem nebyla schopna se zahřát. A tak nebylo co řešit a k večeři jsem naplánovala polévku. Ta mě dokáže pěkně prohřát.


Rajčatová polévka:

Jak na to: 

Začneme tím, že si udělám jíšku, kterou zalijeme 200 ml zeleninového vývaru (nebo vodou s rozdrobeným zeleninovým bujónem). Necháme probublat tak 5 minut.


Poté přidáme rajčatové pyré a promícháme.



Nakonec přidáme lžičku rajčatového protlaku


Poprvé jsem použila tento od Heinze. Obsahuje i bylinky, hlavně byla cítit bazalka, ale bohužel ve složení nespecifikovali jaké bylinky protlak obsahuje. Bazalka každopádně dodala polévce italskou příchuť.

Nakonec jsem přisypala mini těstovinu a nechala 5 minut povařit, aby byly trubičky měkké.




Mezitím co se vařila polévka jsem si opražila cizrnu.

V rendlíku jsem si rozehřála trochu olivového oleje, vhodila na něj cizrnu a rendlíkem prohodila aby se celá v oleji obalila.


Poprášila jsem ji uzenou paprikou a pražila ji tak dlouho dokud nebyla křupavá.


Na polévku nasypeme opraženou cizrnu a podáváme.


Ta uzená paprika byla pálivá. Dost... 

Ale aspoň polévka zahřála důkladně :-)

I když se to nezdá, polévka fakt zasytila. To bude tou cizrnou, kterou jsem si ještě přidala. Snad mě v noci neroztrhne... :-). 

Další možnosti servírování je s opraženou houskou (křupinky), posypané parmezánem, s bazalkou, se sýrovým toastem... Těch možností je nekonečně mnoho tak pusťte fantazii na špacír! 

Dobrou chuť!



Otázka: Co Vás zaručeně zahřeje?

1 komentář:

  1. Kromě "svařáku" a pohybu hned následuje polívka, která dokáže zahřát. Teď v zimě miluju právě ty polívky typu rajská, hrachová, brokolicová, mixovaná bramborová, pórková.....Rajskou polívku mám ráda posypanou parmazánem, ozdobenou lístkem bazalky a nahoře s ornamentem vytvořeným hustší smetanou. Tímto vznikne takové menší umělecké dílo. m

    OdpovědětVymazat