neděle 26. září 2010

Dnes jsem už sice publikovala, ale před sebou mám zase pracovní týden, tak se snažím příspěvky nahnat. A hlavně se chci s Vámi podělit o večeři, kterou jsem si uvařila včera po návratu z chalupy. 

Na chalupě na mě dýchl podzim. Nevím jestli to bylo tím, že jsme sbírali jablka a švestky (a 4 ořechy), což je činnost, která k podzimu neodmyslitelně patří nebo zda byl podzim cítit ve vzduchu (věřím, že pro každé roční období je typická vůně), navíc cestou domů začalo pršet, ale jak jsem přijela domů, měla jsem chuť jedině na pečenou zeleninu. 




Na toto jsem se těšila snad celé léto. Na pečené zelenině je něco tak utěšujícího, že jsem se po celou dobu konzumace musela usmívat a byla jsem naprosto uspokojená. 

Vzala jsem zbytek lilku a cukety co mi zbylo z minulého týdne (pamatujete na polentovou pizzu?) a nakrájela je na kousky. Tentokrát jsem se nezdržovala jejich pocením a vyšly dobře - jen lilek byl možná trochu hořký, ale koření to přebilo. Lilek a cuketu jsem pokropila lehce olivovým olejem a okořenila pálivou uzenou paprikou (chipotle). 

Na plech jsem dále přidala brokolici rozdělenou na růžičky (včetně košťálů), dýni hokaido nakrájenou na klínky a rozpůlenou růžičkovou kapustu . Tyto jsem pouze pokapala olejem a osolila.

Zelenina se pekla tak 30 minut. Mohla se péct ještě tak o pět až deset minut dýl, ale měla jsem hlad a křupavá zelenina mi neva. 




Jako přílohu jsem si udělala rýži basmati, do které jsem zamíchala zvadlý špenát (stačí 1 minuta v mikrovlnce a špenát je měkoučký). 




Možná je to zvláštní kombinace, ale poslouchala jsem své chutě a řekly si o rýži se špenátem :-). 


Zeleninu jsem ještě posypala čerstvým sýrem, který se trochu roztavil. S vínkem to byla kompletní večeře. 

Takové večeře tu uvidíte teď často. V různých kombinacích. Nebojím se upéct cokoli (brambory, mrkev, batáty, petržel, kapustu, papriku...). Dejte mi zeleninu a já ji upeču. Opravdu :-).

Zelenina mi zbyla a tak jsem si ji dnes dala na lůžko římského salátu smíchaného s čerstvým špenátem. K tomu všemu jsem ještě přidala pečenou řepu a opět jsem byla v sedmém nebi. 

Zítra jsou v plánu ty švestkáče tak uvidíme, jestli vše půjde podle plánu. 



Mějte se!

2 komentáře:

  1. K pečené letní zelenině (lilek, cuketa, cibule, paprika) si moc ráda dávám kuskus a sušená v oleji naložená rajčata.
    V zimě mám ráda kořenovou s brambory - a kousek pečeně k tomu :-).

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za tip! Nevím proč sušená rajčata nezařazuji do svých jídel... Je to přitom skvělá přísada, která v malém množství dodá spoustu chuti.

    OdpovědětVymazat